sobota 4. května 2013

Technická poznámka pro ty, kteří mají zájem o spolupráci

Pokud uvažujete o spolupráci se mnou - např. formou přednášky, série přednášek, diskuse, rozhovoru, napsání článku, posudku, máte zájem o využití mých fotografií či třeba potřebujete konzultaci ohledně Vaší připravované dovolené na Blízkém východě, tak si toho velmi vážím a bude-li to v mých silách, rád Vám pomohu.

Na úvod naší spolupráce uvádím malou poznámku technického charakteru:
Během života jsem se snažil radami, konzultacemi, podporou atd. pomoci řadě nízkorozpočtových organizací, soukromých osob, studentů jiných škol než "mých" atd. zcela gratis. 
  
Zároveň se mi poměrně často stává, že jsem vystaven nefér jednání ze strany různých organizací, korporátů apod. které disponují velkým rozpočtem a zároveň požadují moji práci, ale odmítají ji následně odměnit či i základní náklady uhradit  (např. cestovné). Mám bohužel také zkušenost, že někteří lidé i různé instituce prostě někdy "zkouší" získat co nejvíce informací a cizí práce, nejlépe zadarmo. 

Abych uvedl věci na pravou míru a vysvětlil svůj přístup - jsem profesionál, nikoliv dobročinný subjekt v oblasti poskytování informací a know-how o Blízkém východě či o dalších věcech, kterými se zabývám. Řehole akademika v dnešní České republice není rozhodně zlatý důl a já se prostě musím nějak živit. Ke své práci přistupuji zodpovědně a vše tak vyžaduje energii a čas. 

Pokud po mě tedy někdo požaduje práci, nechť dotyčný přihlíží i k výše uvedenému a sdělí mi hned v úvodu, co přesně požaduje a jaké jsou jeho možnosti poskytnout - v případě že je to v jeho možnostech - férovým způsobem spravedlivou odměnu. 

Děkuji za pochopení. 


2 komentáře:

  1. dobry den
    jesm Mona z Iranu a bydlim v praze asi 2 roky, muj manzel je cech, studuju bohemistiku na karlove uni.
    a taky ucim perstinu ...
    vedel jsem vas webovy stran a bylo zajimavy co jste napsal o muj zemi..... budu rad vam pomoc a co koliv muzu

    hezky den
    mona

    OdpovědětVymazat