sobota 4. května 2013

Technická poznámka pro ty, kteří mají zájem o spolupráci

Pokud uvažujete o spolupráci se mnou - např. formou přednášky, série přednášek, diskuse, rozhovoru, napsání článku, posudku, máte zájem o využití mých fotografií či třeba potřebujete konzultaci ohledně Vaší připravované dovolené na Blízkém východě, tak si toho velmi vážím a bude-li to v mých silách, rád Vám pomohu.

Na úvod naší spolupráce uvádím malou poznámku technického charakteru:
V poslední době se mi několikrát stalo, že jsem byl vystaven nefér jednání ze strany různých organizací i soukromých osob, které požadovali moji práci, ale odmítaly následně za ně poskytnout spravedlivou odměnu či náhradu nákladů (např. cestovné). Mám bohužel také zkušenost, že někteří lidé i různé instituce prostě někdy "zkouší" získat co nejvíce informací a cizí práce, nejlépe zadarmo. 

Abych uvedl věci na pravou míru a vysvětlil svůj přístup - jsem profesionál, nikoliv dobročinný subjekt v oblasti poskytování informací a know-how o Blízkém východě či o dalších věcech, kterými se zabývám. Řehole akademika v dnešní České republice není rozhodně zlatý důl a já se prostě musím nějak živit. Ke své práci přistupuji zodpovědně a vše tak vyžaduje energii a čas. 

Pokud po mě tedy někdo požaduje práci, nechť dotyčný přihlíží i k výše uvedenému a sdělí mi hned v úvodu, co přesně požaduje a jaké jsou jeho možnosti poskytnout - v případě že je to v jeho možnostech - férovým způsobem spravedlivé protiplnění. 

Děkuji za pochopení. 


2 komentáře:

  1. dobry den
    jesm Mona z Iranu a bydlim v praze asi 2 roky, muj manzel je cech, studuju bohemistiku na karlove uni.
    a taky ucim perstinu ...
    vedel jsem vas webovy stran a bylo zajimavy co jste napsal o muj zemi..... budu rad vam pomoc a co koliv muzu

    hezky den
    mona

    OdpovědětVymazat